Mattis Sjøli |Tips for trening I kulda

Publisert 17.02.2021 07:16:37 av Kathrine Olivia Klokseth
Kategorier: Langrenn

Hei!
Den siste perioden har vært kald og det ser ikke ut som at været skal endre seg helt med det første. Derfor tenkte jeg å dele noen tips og triks til hvordan man bedre holder varmen når man er ute på ski.

 



Skoovertrekk
Skisko er kalde sko, spesielt typiske «racing-modeller» med carbon og lite foring. Derfor bruker jeg LillSport sine skoovertrekk, som finnes i en vanlig modell og en ekstra foret modell. Det synes jeg hjelper veldig for å holde varmen på beina. Overtrekkene passer alle typer sko og bindingssytem.

 

 

Ull-liner
En tynn ull-hanske inni votter er gullverdt for oss som blir kalde på henda. Det varmer bra, sitter godt på hånda og sklir ikke av under aktivitet. Votter eller hummerhansker er også varmere enn vanlige hansker og anbefales sterkt. Disse sitter også godt i stavstroppen og føles like bra som en hanske.

Ulltrøye med netting
Fikk denne ulltrøya med netting til jul og er veldig fornøyd. Netting skal være varmere enn «vanlige» ulltrøyer fordi at lufta skal være isolerende. Jeg er veldig fornøyd med trøya mi og anbefaler den videre.



Kuldemaske
Hvis det blir skikkelig kaldt så får luftveiene unødvendig mye «juling» ved trening, og spesielt hard trening. En kuldemaske varmer opp lufta man puster inn, uten at det er spesielt tungt å puste inn. Helt ideelt for folk med astma eller ømfintlige luftveier. Denne kuldemaska har flere filtre, med ulike egenskaper. De er enkle og bytte og man kan kjøpe nye filtre når de er utslitt.



Alt dette og mer til får dere kjøpt hos Oslo Sportslager.


Tags:

Kommentarer

  •  


  •