Trening på jobbreise. Skiløper 2015

Publisert 14.01.2015 21:51:02 av Emilie Jul - Larsen Aas
Kategorier: Langrenn
Hvordan opprettholde treningen når man må ut på reise?



Denne uken er jeg bortreist hele 3 dager og heldigvis har de fleste hotell treningsrom og styrketrening er også viktig. Oppvarming på mølle, core trening og armtrening inngikk i dagens økt.
Boken er et forsøk på å bli bedre også mentalt. Jeg opplever at jeg i løp og renn gir litt opp mot slutten. At jeg ikke klarer å pushe meg selv maksimalt. At andre får lov å passere meg uten konkurranse, og at jeg i en spurt ikke klarer å hente det siste lille. Om Erik Bertrand Larssen gjennom denne boken kan hjelpe meg med dette gjenstår å se. 

Har også lyst å nevne gårdsdagens skitur i marka. Jeg hadde en fantastisk tur i første del av Holmenkollmarsj-løypa fra Skansebakken til Heggeligvann og litt videre til krysset mot Oppkuven. Jeg kjørte konkurransefart i flotte spor, minus 6 grader og raskt føre. Totalt 21,2 km tur retur og etter hva jeg kan huske av tider fra tidligere treningsturer: Ny rekord! Jeg tar med meg denne følelsen videre og håper på noe i nærheten den 7. februar. 
Tags: skiløper, oslosportslager, holmenkollmarsjen, skiforeningen, skimarathon, turrenn, skirenn, polar, swix,

Kommentarer

  •  


  •  
Skrevet av Lotte, 21.01.2015 20:31:28
Så bra! Jeg ser at det går ganske fort :) Jeg har aldri gått Holmenkollmarsjen, så i år blir det første gang. Traseen er helt ukjent for meg. Så jeg er litt spent :)

Skrevet av Emilie, 21.01.2015 12:24:38
Hei. Jeg brukte 1.31.28 totalt tur retur (21,24 km) med ganske raskt føre ned igjen. Opp de første 10 km brukte jeg 54.51 min. Har hatt to turer opp der etterpå. En litt lenger på ca 25 km og en nå sist på mandag med litt tyngre føre på ca 20 km. Jeg brukte da henholdsvis 55.02 min og 53.21 min. Sees vi på Marsjen Lotte?

Skrevet av Lotte, 20.01.2015 19:02:59
Hvor lang tid brukte du på denne turen (21,2 km)?