Jovialt kundesenter

Betaling

Frakt

Bytte

Angre kjøp

Reklamasjon

FAQ: Ofte stilte spørsmål

Kjøpsbetingelser

Kontakt oss



 



BETALING:

Du kan betale både på fornuftig og mindre fornuftig vis. Gjennom det finfine systemet Klarna Checkout får du tilbud om å betale med kort, faktura eller forskjellige avbetalingsløsninger. Kort og faktura er gratis å bruke. Avbetaling koster litt ekstra. Vilkårene står der du velger hvordan du vil betale.

 

Vanlige spørsmål om betaling:

  • Hvilke kort kan jeg betale med?
    Visa og Mastercard.

  • Kan jeg utsette fakturaen?
    Det burde ikke være noe problem. Kontakt Klarna om du ønsker å gjøre dette.

  • Hvorfor får jeg ikke opp alle betalingsalternativene?
    Det kan det være flere grunner til, men akkurat hvorfor vet vi ikke sikkert. Vi kan ikke se alt, men Klarna kan se mye mer. Kontakt Klarna, så gir de deg et fornuftig svar.

  • Kan jeg bruke en tilgodelapp fra butikken på nett?
    Beklager, det går ikke.

  • Kan jeg betale med gavekort?
    Ja! Oslo Sportslagers gavekort kan brukes både på nett og i vår butikk. Universalgavekort kan kun brukes i den fysiske butikken.

 

Tilbake til toppen



 

 

FRAKT:

Vi sender pakker så fort vi kan, og som regel er de fremme før du vet ordet av det. Straks pakken er sendt skal du motta sporingsnummer på SMS og e-post.

 

Fraktpriser:

1. 69,-. Gjelder pakker i normal størrelse (se unntakene under).

2. 195,-. Gjelder ski, staver og andre pakker som er lengre enn 125 cm. 
3. 295,-. Gjelder sykler, og store eller spesielt tunge pakker. 

Sendinger til Svalbard:
​Bor du på Svalbard skal du slippe å betale moms. Det skulle da bare mangle! Når du legger inn bestillingen vil den være med MVA, men MVA-beløpet blir kreditert i etterkant. Du må dessverre betale Postens Svalbardtillegg på 195,- kroner. Synd, men sånn er det.

 

Ekspressending

Hvis det brenner skikkelig på toalettet kan du få pakken din sendt med ekspresspost. Da må du gi oss beskjed i kommentarfeltet når du bestiller. Du kan også sende en e-post til ordre(at)oslosportslager(dot)no. Det koster litt ekstra. Prisen avhenger av hvor stor pakken er, hvor mye den veier, og hvor i landet den skal sendes til. Vi kontakter deg angående pris og betaling for sendingen.

 

Vanlige spørsmål om frakt:

  • Hvem sender dere pakker med?
    Posten sørger for at pakken kommer trygt og raskt frem til deg.

  • Kan jeg får ordren min sendt til en annen person?
    Ja! Du velger leveringsadresse helt selv.

 

Tilbake til toppen

 

BYTTE AV VARER:

 

Alternativ 1:

Fyll ut returskjemaet som fulgte med pakken. Har du mistet det kan du finne det i e-posten du mottok da du la inn ordren. Pakk varen godt inn. All emballasje skal følge med, og være uskadet når vi mottar den.

 

Send pakken til: 
Oslo Sportslager, Nettavdelingen
Postboks 8703, St. Olavs Plass
0028 OSLO​

 ​

Alternativ 2:

Bestill varen du ønsker å bytte til i vår nettbutikk. Skriv i ordrekommentarfeltet at dette er et bytte, og henvis til ordrenummeret fra den forrige ordren din. ​Frakten på den nye ordren din blir da kreditert. Send varen du ikke ønsker i retur til oss. Du får pengene tilbake straks vi mottar returen.

 

Send pakken til: 

Oslo Sportslager, Nettavdelingen
Postboks 8703, St. Olavs Plass
0028 OSLO​

 

Varer som ikke kan byttes:

Vi gjør oppmerksom på at ski med påmonterte bindinger ikke kan byttes, da alle bindingsmonteringer er personlig tilpasset.

 

Vanlige spørsmål om bytte:

  • Kan jeg bytte varer som er kjøpt på nett i butikk?
    Dette må Lars svare på​

  • Hvem betaler for sendingen?
    Vi spleiser. Du betaler for returen til oss, så sender vi ny vare fraktfritt til deg.

 

 

Tilbake til toppen

ANGRE KJØPET:

Ble det helt feil kan du sende den ubrukte varen til oss. I nettbutikken har vi 90 dagers åpent kjøp.

 

Fyll ut returskjemaet som fulgte med pakken. Finner du det ikke kan du se i e-posten du mottok da du la inn ordren. Pakk varen godt inn.

 

Send pakken til:

Oslo Sportslager, Nettavdelingen

Postboks 8703, St. Olavs Plass

0028 OSLO

 

Vanlige spørsmål om retur:

  • Jeg skal returnere en vare. Skal jeg betale fakturaen? 
    Hvis det ikke er lenge igjen til betalingsfristen går ut anbefaler vi å betale fakturaen. Du får pengene igjen når vi har mottatt returen.

  • Hvem skal betale for retursendingen?
    Du må selv betale for retursending til oss. Returnerer du hele ordren vil hele det innbetalte beløpet blir tilbakebetalt, inkludert frakten fra oss til deg

Tilbake til toppen

 

REKLAMASJON:

Er det noe gærnt med varen? Huff! Det var dumt. Si ifra til oss, så ser vi hva vi kan gjøre. Kontaktinformasjon finner du her. Det skal ikke være stress å reklamere på en vare. Send en e-post hvor du henviser til ordrenummer, beskriver feilen og hvordan feilen oppstod. 

 

Tilbake til toppen